茂榮敬祝全天下的父親:父親節快樂!

這是一首很悲傷的歌。

假如你的父親正在你的身邊,

請給他擁抱,說聲父親節快樂。

假如你的父親不在你的身邊,

請聽這首歌,跟茂榮一起回憶我天上的父親,並在內心祝福他父親節快樂。

-------------------------------------------------------------------------

 

Dance With MY Father與父親共舞

演唱: Luther vandross

Back when I was a child    

Before life removed all the innocence    
My father would lift me high    
And dance with my mother and me and then   
Spin me around'till fell asleep   
Then up the stairs he would carry me   
And I knew for sure I was loved   

當我還是個孩子
在還很天真無邪的生命裡

我的父親會將我抱得高高的

然後跟我和母親一起跳舞

一直轉著直到我入睡

然後再抱我上樓

我很清楚,我是被愛的

If I could get another chance   

another walk another dance with him   

I'd play a song that would never ever end   
How I'd love love love to dance with my father again   

如果,我還能有一個機會

可以陪著他一起散步,再和他一起跳舞
我會彈一首永不休止的歌曲

我如何如何如何渴望再與父親共舞

When I and my mother would disagree   
To get my way I would run from her to him   
He'd make me laugh just to comfort me   
Then finally make me do just what my mama said   
Later that night when I was asleep   

He left a dollar under my sheet   
Never dreamed that he would be gone from me   
當我和母親有意見不合時

我會跑到我父親身旁

他會讓我笑並撫慰我

但是最後讓我照母親的話去做

那個深夜裡,當我睡著的時候
他在我床單下放了一塊錢

卻未曾想過,他會離我而去


If I could steal one final glance   

one final step one final dance with him   

I'd play a song that would never ever end   
Cause I'd love love love to dance with my father again   
如果我能再看他一次

再一次,再一次與他共舞
我會彈一首永不休止的歌曲

因為我真的真的真的渴望再與父親共舞


Sometimes I'd listen outside her door   
And I'd hear how my mother cried for him   
I pray for her even more than me   
I pray for her even more than me   
有時候我會站在她的門外聽著

我聽見她,我的母親在為他哭泣

我為母親祈禱

我為母親祈禱


I know I'm praying for much too much   
But could you send back the only man she loved   
I know you don't do it usually   
But dear Lord she's dying to dance with my father again  

Every night I fall asleep and this is all I ever dream   

我知道我的要求有點過份

但希望祢能將她唯一所愛的男人送回她身邊

我知道祢不常這樣做

但是上天阿!她是多麼渴望與父親再次共舞
每個入睡的夜晚,同樣的夢境不斷地重複

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    MJCHEN 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()